Träna

Information om träningsupplägg 2024

Vi erbjuder ett brett utbud av träningsmöjligheter under 2024. Du kan träna både i grupp och privat. Utbudet kommer uppdateras under ”träna” i huvudmenyn, så håll utkik med jämna mellanrum. All form av bokning av kurser och lektioner sker via mail till tranare@lagansgk.se

Tveka inte att ta kontakt om du har egna önskemål. Vi hjälper dig att utveckla din golf efter dina mål & förutsättningar.

Varför träna hos oss?

Erfaren tränare

Lagans Golfklubb erbjuder träningar ledda av en erfaren och kvalificerad professionell tränare. Tränaren hjälper dig att förbättra dina tekniska färdigheter, utveckla din spelstrategi och ge värdefulla tips för att ta ditt golfspel till nästa nivå.

anpassad träningsnivå

Oavsett om du är nybörjare eller erfaren golfare, erbjuder Lagans Golfklubb anpassade träningar som passar din nivå. Tränaren skräddarsyr träningen för att hjälpa dig att stärka dina styrkor, vilket gör att du kan utvecklas som golfspelare.

trivsam miljö

Lagans Golfklubb erbjuder en trivsam och inspirerande miljö för träning och spel. Med vackra naturliga omgivningar och välunderhållen golfbana.

Träningsmöjligheter

Lagans Golfklubb erbjuder också tillgång till högkvalitativa faciliteter som kan hjälpa dig att förbättra olika aspekter av ditt golfspel. Det kan inkludera övningsområden för svingträning, putting greener och simulator för att analysera och förbättra din teknik.

Kursupplägg

Vecka 19-21: Grundläggande teknik och slagträning

• Vecka 19: Genomgång av grundläggande teknik och slagträning på driving range
  • Vecka 20: Fokus på utslag och fairwayträffar
  • Vecka 21: Fokus på närspel och putting

Vecka 31-33: Spelformer och tävlingssimulering

• Vecka 31: Träning på olika spelformer, t.ex. scramble eller poängbogey (under träning, hålla score även under träning)
  • Vecka 32: Tävlingssimulering på träningsområde
  • Vecka 33: Fokus på närspel och putting

Vecka 22-24: Närspel

• Vecka 22: Chippar och pitchar runt greenen
  • Vecka 23: Bunkerträning
  • Vecka 24: Fokus på närspel och putting

Vecka 34-36: Tänk bättre på banan

• Vecka 34: Genomgång av mentala tekniker för att hantera stress och nervositet
  • Vecka 35: Träning på att fokusera och hantera distraktioner på banan
  • Vecka 36: Fokus på närspel och putting

Vecka 25-27: Längre slag och driving

• Vecka 25: Genomgång av teknik för längre slag och träning på driving range
  • Vecka 26: Fokus på träffsäkerhet och distanskontroll på fairway och utslag
  • Vecka 27: Fokus på närspel och putting

Vecka 37-39: Sammanfattning och avslutning

• Vecka 37: Repetition av tidigare tekniker och fokus på individuella behov
  • Vecka 38: Avslutningstävling på banan
  • Vecka 39: Uppföljning och utvärdering av träningsperioden

Vecka 28-30: Spelsituationer

• Vecka 28: Träning på olika spelsituationer, t.ex. från skogen eller från ojämnt underlag. Hur man tacklar olika lies på banan
  • Vecka 29: Fokus på strategi och planering av spelet
  • Vecka 30: Fokus på närspel och putting

VIll du anmäla dig?

Klicka på knappen nedan och fyll i din anmälan. Vi ser fram emot din anmälan!